Thursday 22 December 2011

Main Tag-Tag Pun Jadi La..


Assalamualaikum


Bak kata dia, tag-tag ni mainan orang perempuan. So disebabkan aku ni perempuan, tag juga telah dimainkan oleh aku. And mintak maaf kepada penge-tag 1, 2 dan 3 sebab lambat. Maklumlah hidup berkeluarga, sibuk sikit.




Few rules to be followed.So,these are the rules:
1.Post this rules
2.Write 11 things about yourself
3.Answer the questions the tagger set for you
4.Choose 11 bloggers to be tagged and link them to the post
4.You're not allowed to tag back ( I mean to the person who tags you )


Tu diaa. Lepas nombor 4 sepatutnya nombor 5 lah!



Post this rules-DONE




Write 11 things about yourself

1. Saaaaaaaaaaangat mengada-ngada pasal makanan. Itu x boleh. Ini x boleh. Jangan slh faham. Bukan diet ek. Contohnya macam ini --> ayam nak bahagian dada shj, makan nasi lemak xnak sambal, jangan kena setitik pun sos dalam makanan aku kalau x aku x berapa nak selera. Mengada-ngada kan? Tolong jawab 'tak'.

2. Serba salah nak jadikan sesuatu warna tu sbg fav colour. Sebab semua kaler dah ada org yg punya. So, aku pilih la kaler2 saki baki a.k.a warna-warna kotor utk dijadikan fav colour. Isk.Isk. Tapi xpe, cantik jugak.

3. Susah nak mulakan conversation dgn org yg x berapa rapat sgt. In other words, x friendly. HAHA. And aku ni x ramai kawan tapi kawan2 aku sumanya 'berkualiti' gitu. Bak kata pepatah --->yang penting kualiti bukan kuantiti. Okay, kpd kawan2 aku, sila bangga ya.

4. Suka dengar lagu n kumpul lirik lagu. Cita2 nak compilekan semua lirik lagu
-lagu yg ada dalam laptop. Ganbatte!

5. Sampai sekarang xpandai nak telan ubat in tablet form. Jangan harap la aku nak telan. Diorang ni pun satu. Buat la dalam dosage form yg lain, asik2 tablet. Tablet, tablet, tablet. Huh.


6. Suka main game yang senang2 and yang x perlu nak fikir strategi. Nama pun main game mestilah nak relax sikit.. And and and yang paling penting, game yang boleh dimainkan sambil dengar lagu.Penting tu.

7. Big fan of Demi Lovato. Big ke? X pun sebenarnye. Tapi minat la jugak. Walaupun tak pernah dengar most of lagu dia, aku akan try dengar and akan try suka. Lama-lama aku suka. Start suka dia masa tengok Sonny With a Chance. Lawak habis. Best!

8. Susah nak menangis kalau tengok love story tapi senang nak menangis kalau tengok cerita yg berunsurkan friendship, family, life, dan apa-apa saja yang x berkaitan dengan love. Dan cerita seram. Oh ya, aku BENCI cerita hantu. Bagilah tengok cerita psychopath, tapi bukan cerita hantu. Aku tak sanggup.

9. Aku ni orang yang bersikap sambil lewa dan malas nak berfikir banyak. Asalkan something yang kita nak buat tu dah settle pun dah cukup. Malas nak fikir. <--- Inilah yang dinamakan mengumpat diri sendiri. Siapa lagi yang nak mengumpat kita kalau bukan diri kita sendiri.

10. Aku suka melukis komik. Dulu. Kini. And hopefully forever. Tapi tengokla apa sudah jadi. Apa pun tak boley~ Nampaknya kena start from the scratch. Sigh.

11. Makan banyak. Terutamanya nasi goreng. Kasi lah nasi goreng apa pun asalkan xde sos etc, akanku pikul tanggungjawab untuk menghabiskannya. InsyaAllah..
Kejap! Burger pun boleh jugak. (dengan syarat xde sos)

11 things about myself-DONE


Next, a few questions. Few?

1. Single or taken? if taken please mention his/her name.

Singlet. Takda masa nak berkupil-kupil pun. Hahah.




2. umur paling sesuai untuk kahwin


26 dan ke bawah. 27 tu macam dah bangka je untuk perempuan. Maknanya dalam kira-kira 6 tahun lagi. OMG OMG. (Oh macam gitu)




3. your wedding concept


Emmmmm
I hate this question.




4. kalau masa boleh diundur balik, apa yg awak nk lakukan?

Nak spend betul-betul semua cuti akhir tahun yang dulu dulu dulu dulu termasuk cuti semester. Nak buat banyak benda.




5. chocolate or ice cream.choose.
I prefer chocolate. Chocolate with almond/hazelnut inside it. Pastu bila makan bunyi kruk kruk. Dah la bunyi kruk kruk, boleh makan time baca buku, x cair tumpah2 macam aiskrim, x melekit tangan macam aiskrim. But, I prefer burger more. Hehe



6. who is in your mind now? post gambar sekali
My three nephews. They are so cute innocent adorable annoying gedik and the they are the reason why I always say 'yeahh' when I got news that my sister (their mother) will come to our house.The 'yeahh' is not for my sister but more for my nephews. Sorry kaklong. What to do? Your sister is so honest and you suppose to be glad for that.














Khairul Nazmin. Setahun lebih.
Kenapa aku rasa muka dia macam Kim Hyun Joong?














Abang sulung si Khairul Najmi. 6 tahun. Ganas.
Adiknya si Khairul Najihad. 2 tahun. Mengada.

Btw, bulu mata diorang sangat lentik lentik mengalahkan aku. Tak jeles. Tak jeles.







7. your favourite social networking and why?

FB la. Sebab aku just ada akaun facebook je. Yang lain xde.




8. your first impression about me

Orang pertama tag aku-Friendly. Mesti banyak kawan dia ni. Korang bayangkan je la time tu kiteorang kenal gitu-gitu je pastu dia tegur aku macam dah lama kenal. Aku pun layan je la. Sengih-sengih.

Orang kedua tag aku- Intelligent and educated. Nampak serius je macam selalu mengadap buku ilmiah. And look matured.

Orang ketiga tag aku- Senyap dan ayu-ayu kucing. Dan macam jenis perempuan melayu terakhir. Macam je.




9. kenapa blogging?

Start berminat macam nak blogging ni setelah baca blog ini dengan konsistennya.
Tapi tak buat-buat jugak and lastly, terbuat jugak atas dasar peer pressure oleh 3 sahabat yang bertanggungjawab menge-tag aku. Terima kasih kawan kawan.




10. your wish which is yet to come true


Spent masa dengan baik. teringin. aku asyik buang masa je. Hisy.



11. post your favorite picture of me





(Yang tudung pink yg buat peace tu)
Nampak natural.




(Baju coklat)
Suka pic ni sebab ila nampak happy se happy happy nye. kenapa ye?




Okay, bukan cat yang ni



Macam kanak kanak ribena. I like!


Questions- DONE


Lastly, i have to tag 11 bloggers.

Unfortunately, i only manage to tag the 3 of you back. hua hua.


(ala, jawab nombor 8 je)


Tag 11 bloggers- TETT.. FAIL.

Tapi nak buat macam mana, blog aku. Suka hati aku la

0 comments:

Post a Comment

Powered by Blogger.