Thursday 22 December 2011

Isu Semasa: Ariff

Assalamualaikum..


Memang pelik dunia ni kan? Semakin hari semakin pelik.Persoalannya, kenapa pelik? Apa yang membuatkan dunia ni pelik? Tak lain tak bukan, manusia tu sendiri. Kita la sapa lagi. Ta, kita. Saya. Kamu. Mereka dan keluarga mereka. Mengaku je la kita ni pelik.


And baru-baru ni berlaku lagi satu benda pelik. Geli nak muntah aku. Kes apa lagi kalau bukan kes budak lelaki bernama Ariff Alfian tu. Eh, budak ke? Dah 28 tahun dah pon.





Alololo




Bagi yang tak tau pasal dia ni, sini aku nak bagitau. Sapakah dia? Loyar? Ahli majistret? (betul ke eja?), ahli muzik? Suma salah. Dia ialah bekas pelajar. Haha. Bekas pelajar perubatan tajaan Petronas. Fuyoo.


Gambar sweet di atas keluar dalam paper2 sebab ayah dia dah buntu camne nak cari dia yang tak dapat dihubungi selama 3 tahun dah. Mana x buntunya, diorang dah 8 kali pergi Dublin nak cari anak bertuah sorang tu.


Alih2, berita tergempar yang menggemparkan seluruh Malaysia pulak yang keluar. Ariff ikhabarkan selamat dan bahagia di samping suami tersayang. Ataupun isteri. Ya, dia berkahwin dengan sorang mat salleh. Jonathan namanya. Bolehlah panggil dia Jo ye. Jangan segan-segan.







Dengar2 cite Petronas memang dah tamatkan tajaan kat Ariff sejak 2009 lagi sebab akademik dia teruk. Almaklumlah bercinta dengan mat salleh. Tak kisah la tu kan, tapi yang parahnya sapa? Family dialah. Sekarang ni Petronas saman ayah dia suruh bayar balik RM 890,000 sabab ayah dia penjamin pertama. Tak pasal-pasal. Kalau kaya takpe la jugak. Ni dah pencen, manalah ada duit banyak tu. Afiff Alfian, sila bayar sendiri yekk. Geramnye akuu.



Memang ada yang nak kena sepak




Bila orang tanya dia dah convert agama lain ke? Dia cakap nope. "Saya akan kekal muslim sehingga saya meninggal dunia. Tiada apa yang mampu menggoncang keimanan saya." Tu diaa.


Masalahnya hang pergi kawin dekat gereja bang oii. Dengan LELAKI pulak tu. Tak mintak restu mak ayah pulak tu. (hehe takkan nak bagitau kot)



Tak terpikat pulak dia dengan minah salleh ni.




Aliff, jadi isteri/suami soleh/solehah ye. Isk.











Ermm..










Macam-macam.




See, manusia ni memang pelik kan?


Anyway, sama-samalah kita mendoakan supaya Ariff pulang ke pangkal jalan. Kesian kot kat family dia.


Ramai orang post pasal ni, aku pun nak post. Nak buat camne,blog aku. Suka hati aku la.

0 comments:

Post a Comment

Powered by Blogger.