Thursday 16 February 2012

Sungguh Cemerkap!!!

Assalamualaikum

Dulu (sekarang pun sama sebenarnye) aku selalu tengok cite omputih kat channel AXN. Ada 1 benda yang menarik perhatian aku bila baca subtitle dia. Perkataan cemerkap. Banyak kali pulak tu pkataan ni ada. Kalau sikit sikit takpe la jugak. Tensen aku.

Of course la aku tak paham maksud cemerkap tu. Kalau tak buat apa aku tensen. Ingat aku saja2  je ke nak tensen-tensen? Tak baik untuk kesihatan tau tak.

So semalam aku cari dalam kamus maksud pkataan cemerkap. Kamus online la for sure. Aku takde la rajin sangat nak tengok kamus.

Ye, tau. Tak nampak. Sila klik untuk tumbesaran.


Maksud cemerkap: tidak cekap (dalam melakukan sesuatu pekerjaan dll), kasar, kelalaian

Baru aku tau. 

Pengajarannya, kalau tak tau maksud pkataan cepat2 la cari dalam kamus. Kalau tak, anda tpaksa menanggung tensen bpanjangan.



Cerpelai. Aku kagum ngan cerpelai. Wow


For unknown reason, aku terbayang makhluk ni setiap kali aku sebut perkataan cemerkap dalam hati.  

0 comments:

Post a Comment

Powered by Blogger.