Tuesday 3 January 2012

Isu Semasa : Amalina



Assalamualaikum

Sekarang ni  kecoh pasal Amalina Che Bakri. Sapa2 yang tak kenal dia ni tak tau la nak cakap apa. Okay aku kasi hint sikit. SPM 14 15 16 17 18 19 20 21 berbelas2 A. Atau berpuluh puluh. Tak kenal jugak? Memang nak kena buang negara.

Dengar cite, dah lain dah dia sekarang. Korang tau kan pasal ni. So aku malas nak cerita lebih2. Come on la, tak kan tak tau kot. Btw, respek la sapa yang tak tau tu.




Apa yang kau cite ni? Tak tau. Tak tau.




Takyah tau pun takpe. (sila baca dengan suara yang sesuai)



Masalahnya..



Betul ke pompuan dalam pic yang tersebar tu ialah  Amalina Che Bakri?

Kalau betullah nama dia Amalina Che Bakri, betul ke dia ialah Amalina Che Bakri yang kita maksudkan tu?

Ada sapa2 boleh bagi bukti ke?



Aku pernah dengar satu ayat ni.









“Lebih baik tersalah bersangka baik daripada 
tersalah bersangka buruk.”







Tak ingat siapa yang cakap. Tapi aku berterima kasih kat orang yang cakap tu sebab sikit sebanyak dia dah ubah pemikiran aku hanya melalui ayat ni. Isk. Isk. Tima kasih.

Peace yoww




Kat sini aku nak bagi 2 situasi.



SITUASI 1 : Pic tu memang Amalina yang kita maksudkan. Semua ni cerita betul dan bukan fitnah. Semoga Allah bagi hidayah kat dia.

SITUASI 2 : Pic tu bukan Amalina yang kita maksudkan. Means ini semua hanya fitnah semata-mata. Well, semoga Allah bagi hidayah kat kita yang suka pandang serong kat orang lain.. Ulang suara. SEMOGA ALLAH BAGI HIDAYAH KAT KITA YANG SUKA PANDANG SERONG KAT ORANG LAIN.




Kesimpulannya aku rasa much much much better kita jangan percaya 100% dengan cerita cerita yang takda bukti macam ni. Cukup-cukup la tu. And to everyone (including me of course), please stop humiliating others. Kita tutup aib orang lain kat muka bumi ni, maka Allah akan tutup aib kita kat akhirat. Wallahualam..

Sekian.

Matang tak entry aku? Huahua..

0 comments:

Post a Comment

Powered by Blogger.